Miejsce pracy, jest dla wielu współczesnych ludzi miejscem, w którym spędzają znaczną część swojego życia. Dlatego, każdy lokal, w którym pracownicy spędzają wiele godzin, powinien być tak przystosowany, aby przebywanie w nim nie powodowało uszczerbków na zdrowiu fizycznym, ani też dyskomfortu psychicznego. Każdy pracodawca powinien pamiętać, że dobra forma fizyczna i psychiczna jego pracowników, przekłada się na ich formę intelektualną i wydajność w pracy a co za tym idzie- na zyski jego firmy! Zapewnienie pracownikom komfortowych warunków pracy, jest obowiązkiem każdego pracodawcy! A co ma największy wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników biurowych? Przede wszystkim: temperatura powietrza. Zbyt niska- może być przyczyną przeziębień. Zbyt wysoka- może wywoływać trudności z koncentracją, irytację a nawet bóle głowy. Dlatego, klimatyzacja do biura, jest w dzisiejszych czasach czymś absolutnie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania każdego biura. Klimatyzacja, powinna być ustawiana według gustów i zapotrzebowania wszystkich pracowników. Oczywiście, w praktyce nie jest to wcale takie proste do zrealizowania, albowiem różni ludzie mają różne preferencje odnośnie temperatury w pomieszczeniu. Jednak, przy odrobinie dobrej woli, da się znaleźć kompromis, który zadowoli wszystkich. Najczęściej popełnianym błędem, jeśli chodzi o ustawienia biurowej klimatyzacji, jest ustawianie jej w gorące lenie dni, na zbyt zimną. Choć brzmi to śmiesznie, może to powodować nadmierne wychłodzenie i to w samym środku lata!
Więcej: Wentylacja