Czasami jednak natrafiamy na artykuły, których forma jest już na tyle znana umysłowi człowieka i jego pamięci, że nie musimy dodatkowo informować zdjęciem szklanki wypełnionej białym napojem, że w kartonie znajduje się mleko. Oczywiście, wiele grafików i projektantów wybiera ten sposób przedstawiania i reklamy. Jest on jednak najczęściej stosowany przy takich produktach, które kupuje się w dużych ilościach i codziennie. Chodzi o artykuły codziennego użytku, jak wcześniej wspomniane mleko, ale też jak cukier, sól albo mąka. Te opakowania na produkty będą jak najtańsze, ponieważ sól i tak zawsze się sprzeda, ponadto powinni móc nabyć ją dla siebie nawet najubożsi z naszego społeczeństwa.
Jeżeli więc chodzi o papier do pakowania podstawowych towarów, nie musimy tutaj szaleć z dizajnem, o ile nie projektujemy takich typu ekskluzywne wody, za które nie zapłacimy mniej niż osiem złotych za pięćset mililitrów. Wtedy najczęściej używa się podstawowych kolorów, które przyciągają wzrok i nie wymagają od grafika tego, aby dłużej zastanawiał się nad doborem odpowiednich odcieni. Kroje czcionek również są podstawowe i te, które znamy najlepiej. Wszystko ma być proste, czytelnie i zaprojektowane jak najbardziej ekonomicznie. Wtedy torebki papierowe są zwykłymi torebkami i nie ma co szukać w nich większego sensu, poszukiwać wyszukanego projektu lub spędzać nad nimi zbyt wiele czasu. Nie ma też powodu w tym przypadku wydawać zbyt dużej liczby pieniędzy na zakup tego typu podstawowego projektu.
Więcej: papier do pakowania